onsdag 21 september 2011

bråk

Kära dagbok!

Jag och Ezra har bråkat igen. Det känns som att det är det enda vi gör. Han är sååå svartsjuk och jag orkar inte med det... Så fort jag pratar med en annan kille blir han sur och avundsjuk. Men han pratar själv med massa andra tjejer. Jag tror till och med att han är på g med en annan tjej som heter Nicole. Det är oacceptabelt! Jag trodde aldrig att jag skulle känna såhär, trodde vi skulle vara tillsammans för alltid. Men mina känslor börjar försvinna och jag måste göra slut. Hur gör man slut egentligen? Ska jag gå fram och bara ”Hej jag gillar inte dig längre men vi kan ju ändå vara vänner?!” Det är ju samma sak som att säga ”Din hund har dött men du kan ju ha kvar den ändå”. Jag har berättat lite för min kompis, hon tycker att jag ska prata med honom först och se om det känns bättre efter ett tag. Men jag orkar inte vänta längre, jag ska göra slut imorgon. Det är nog det bästa att göra. Det känns ändå bra på ett sätt vi kanske inte var menade för varandra. Nu måste jag käka vi hörs imorgon igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar